חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      דיסקלקוליה

      דיסקלקוליה מאפיינים

      הילד שלכם מתקשה עם מספרים? קשה לו לזכור את לוח הכפל והוא מתבלבל בין הצד הימני לשמאלי? זה הזמן להגיע איתו לאבחון ולוודא כי הוא לא סובל מליקוי למידה הנקרא דיסקלקוליה. רבים אשר אובחנו כסובלים מליקוי הלמידה דיסקלקוליה, הגיעו אל מכון זרחין, אובחנו וקיבלו טיפול המתאים להם באופן אישי ושיפרו משמעותית את איכות חייהם. אדם הסובל מליקוי למידה ולא מאובחן נכונה ומקבל טיפול ראוי, עתיד לסבול ולגלות קשיים רבים בכל תחומי החיים ולא רק בתחום הדיסקלקוליה. כדי שילדיכם שלכם לא יגדל ויתפתח עם הליקוי שהפך למנת חלקו בחיים, גשו איתו לאבחון והתאימו לו תוכנית טיפולית שתאפשר לו להתמודד עם הבעיה ותקנו לו כלים מקצועיים שיובילו אותו אל חיים איכותיים יותר.

      לאבחן דיסקלקוליה ולהתאים את הטיפול

      כאשר אנו נכנסים לראשונה למערכת החינוך, אנו משתתפים במסגרת מגוון שיעורים; מערכי שיעור באמצעותם נרכוש כלים רבים שיסייעו לנו בהמשך הדרך. אחד מכלים משמעותיים אלו מתייחסים, בין היתר, אל לימודי המתמטיקה. כאשר אנו מדברים על לימודים אלו, הכוונה לשפה בפני עצמה הדורשת מתלמידיה לפתח חשיבה כמותית ייחודית.

      עם זאת, ישנם תלמידים רבים המגלים קשיים ביכולותיהם החשבוניות; קשיים הבאים לידי ביטוי בביצוע משימות פשוטות כדוגמת השוואה או ספירה ועד בעיות מורכבות יותר. לקות למידה זו מוכרת כיום בתור דיסקלקוליה. במילים אחרות, מדובר בלקות קוגניטיבית המעכבת את יכולותיו של התלמיד לרכוש וליישם ידע מתמטי בדומה לתלמידים אחרים בני גילו.

      את האבחון לדיסקלקוליה ניתן לבצע במספר דרכים: החל ממבחנים דידקטיים לצד בדיקות אחרות – בהתאם לכך ניתן יהיה להתאים את הטיפול לתלמיד. כאשר אנו מדברים על דרכי טיפול, הכוונה היא בין היתר אל פתרונות טכנולוגיים, לצד תרגול קבוע והתאמת ההוראה.

      כיצד מטפלים בדיסקלקוליה?

      דיסקלקוליה הינה בעיה בה לאדם יש קושי עם תפיסת המרחב. הבנת תחום החשבון מתחלקת למספר תחומים בין היתר הבחנה של כמות, גודל, סדר ומיקום. כל עוד שולט אדם בארבעת תחומים אלו, הרי שלא תהיה לו בעיה בתחום החשבון והמתמטיקה, אך במידה ובעיות אלו מתגלות בשלב זה או אחר של החיים, יש להתאים תוכנית טיפולית להתמודדות וחידוד התחומים על מנת למנוע בעיות גדולות יותר בעתיד ועדיף מוקדם ככל האפשר. אם גם אתם סובלים מבעיית דיסקלקוליה ומעוניינים לפתור את הקושי בחיי היום יום, זה הזמן ליצור קשר עם מכון זרחין ולסלול דרך חדשה לאיכות חיים והתמודדות עם הליקוי. התוכנית מותאמת באופן אישי לכל אדם בהתאם לסוג הדיסקלקוליה ממנו הוא סובל.

      אבחון דיסקלקוליה - הצעד הנכון עבורכם

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        מידע נוסף בנושא

        דיסקלקוליה לקות למידה

        דיסקלקוליה הינה אחת מלקויות הלמידה הנפוצות ביותר כיום. בין אם מדובר בילדים בגילאי טרום בית ספר, תלמידים בגילאי בית הספר או שמא מדובר בקבוצות אחרות באוכלוסייה, ישנם סימנים רבים באמצעותם ניתן להסיק כי מדובר בדיסקלקוליה. החל מקשיים בתפיסת כמויות, רצף של מספרים בסדרה, אתגר בזכירה של סדר פעולות חשבוניות ועד ביצוע חישובים – בין אם מדובר בסימנים כאלו או אחרים, מומלץ לפנות בהקדם אל מכון זרחין. שירותיו של מכון זה כולל העברת אבחונים, בניית אסטרטגיית פעולה וכמובן – ליווי שלב אחר שלב עד התוצאה הרצויה. כל זאת, תוך התאמת הטיפול למטופל בדיוק רב.

        דיסקלקוליה – הליקוי שמשאיר אתכם במבוכה

        אחת הבעיות הקשות איתם על האדם להתמודד מעבר לבעיית המספרים המוכרת בקרב דיסקלקוליה היא המבוכה החברתית. אדם אשר בא במגע עם אנשים חדשים בין היתר דייט במסעדה בו הוא משלם את החשבון, מפגש בסופר בו עליו לחשב את העודף שהוא עתיד לקבל חזרה לאחר שהצליח לתת את הסכום הנכון, עתידים להיות מסע של קושי בלתי יתואר ומבוכה אל מול חוסר היכולת לחשב את הסכומים הנכונים. אין ספק כי האנשים הקרובים ידעו בו ברגע כי הטעויות נובעות מליקוי הלמידה אך מה עם האנשים החדשים? הרי שלהם צריך להסביר כל פעם מחדש כי טעויות חישוביות אלו נובעות כתוצאה ישירה מהדיסקלקוליה ולא כל סיטואציה מאפשרת את ההסבר הנדרש. מצבים רבים איתם מתמודד האדם מקשים על מסלול החיים התקין ועל כן נכון לפנות ולקבל סיוע מקצועי ולהתאים תוכנית טיפולית מוקדם ככל האפשר.

        דיסקלקוליה אבחון: בניית תכנית מותאמת

        את הדיסקלקוליה ניתן לזהות בשלבים שונים של הלימודים במערכת החינוך, כאשר על הפתרונות המוצעים להיות מותאמים לתלמיד אישית. מזהים תסמינים אלו אצל הילד או התלמיד שלכם? שיתוף פעולה עם מכון זרחין יסייע לכם בכך – ללא כל צל של ספק. צוות המומחים של המכון יאתר את בעיותיו של המטופל – ויבנה עבורו תכנית מותאמת ואופטימלית.

        אבחון דיסקלקוליה

        אבחון דיסקלקוליה יתבצע במקרים בהם התלמיד נתקל בקשיים במקצועות המתמטיים. העשורים האחרונים הביאו עמם בשורה כאשר איתור לקויות הלמידה והשיח שנוצר סביבן אפשר לילדים ולמבוגרים לממש את הפוטנציאל שבתוכם. כך, גם ניתן לומר על אלו הסובלים מדיסקלקוליה. אחד הילדים שלכם מתקשה להשוות בין מספרים? האם פעולות חשבון בסיסיות הן אתגר עבורו? כך או כך, חשוב ביותר לאבחן מצב זה. בהתאם, מומלץ לפנות אל מכון זרחין. צוות עובדי המכון הינם מומחים בתחום האבחון והטיפול בתחום לקויות הלמידה. כמו כן, הם פועלים בהתאם לשיטה הוליסטית ייחודית – בהתאם לצרכיו של המטופל.

        אבחון דיסקלקוליה למבוגרים וילדים

        יותר ויותר אנו שומעים על ילדים, בני נוער ומבוגרים הסובלים מלקויות למידה כאלו ואחרות. כאשר אנו מדברים על לקות למידה, הכוונה היא לקשיים ברכישת מיומנויות בתחום הקריאה, הכתיבה וכן הלאה. כעת, נדבר על הקשיים בתחום המתמטי; לקות המוכרת כיום בתור דיסקלקוליה.

        אכן, רבים מאתנו חוששים משיעורי המתמטיקה בבית הספר שכן אנו רואים בפתירת נוסחאות ומשוואות בשיעור לא מרתק ומורכב. עם זאת, ישנם תלמידים אשר עבורם שיעורים אלו הם הרבה מעבר לחשש. למעשה, מדובר במציאות ממשית ביותר; מציאות בה הם מתקשים לזכור עובדות חשבוניות, לרכוש או להשתמש כראוי במיומנויות מתמטיות וכן הלאה.

        חשוב לציין כי ישנם אחוזים גבוהים באוכלוסייה הסובלים מלקות זו, כאשר חלק מן המחקרים מצביעים על נסיבות גנטיות המובילות לכדי היווצרות לקות למידה זו. כך או כך, רצוי להיות עם יד על הדופק ולהיות ערניים לסימנים – ולשלוח את התלמיד לאבחון דיסקלקוליה.

        בין אם על ידי מבחני אינטליגנציה או שמא באמצעות מבחן דידקטי, מבדקים אלו יסייעו לנו לבדוק את תפקוד התלמיד – ולמצוא עבורו את הטיפול המתאים. בהצלחה!

        דיסקלקוליה טיפול: מענה מדויק על ידי המומחה

        ההתמודדות עם לקות למידה תתבצע עם הליווי המתאים. בהתאם, כדי לעבור את האבחון כמו גם לקבל טיפול מקיף, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל מכון זרחין. מכון זה מנוהל על ידי מיכאל זרחין, מומחה בתחום הטיפול בדיסלקציה. מוזמנים ליצור קשר ולקבל מענה מדויק ותומך.

        אבחון דיסקלקוליה לילדים

        ילדים שסובלים מפיגור בהישגים בכיתה, ומקבלים ציונים נמוכים משמעותית מהציונים שהיו יכולים להגיע אליהם , יכולים להיות אינטליגנטיים ונבונים. כדי לתת מענה לקשייהם, יש לבצע אבחון לקויות למידה, כדי לוודא שהקושי לא נובע כתוצאה משיבוש קוגניטיבי מסוים.

        ישנה בעיה קוגניטיבית שנקראת דיסקלקוליה, והיא הפרעה שמונעת מילדים לקלוט את נתונים המתמטיים ולערוך חישובים נכונים, ברמות שונות של חומרה. אבחון של דיסקלקוליה הוא תהליך מורכב, משום שהיא נובעת ממקורות שונים, ויש לדעת בדיוק מהי הבעיה, כדי לטפל בה ולסייע לילד להתגבר על הקושי שלו.

        שיטות ייחודיות לטיפול בדיסקלקוליה

        כיום, הדעות חלוקות לגבי סוגי הדיסקלקוליה, אולם במכון זרחין בטוחים כי היא ניתנת לטיפול ולתיקון בשיטות ייחודיות, שמלמדות את הילדים באמצעות שימוש משולב במיומנויות השונות, לקלוט נתונים מתמטיים ולחשב תרגילי חשבון.

        קשיים במיומנויות החשבון מתגלים למרבה המזל בדרך כלל בגיל צעיר, מטבע הדברים, אבל עובדה זו אינה מקלה על הטיפול בהכרח. הילדים צריכים להתגבר על קושי מובנה, לעשות פעולות חשבון, לנקוב במונחים מתמטיים ולהצליח בהבחנה כמותית ויכולת אומדן. את כל אלה אנו מאמנים ומתרגלים איתם בדרך ייחודית.

        במקרה שבו לצד אבחון דיסקלקוליה קיים חשש לקויות נוספות, שיש להתגבר אף עליהן,  הגישה הטיפולית היא הרבה יותר מקיפה ועוטפת את הילד. כדי להתמודד עם קשיי עיבוד המידע של הילד בחומר הנלמד וכדי לאבחן נכון את לקות הלמידה, במכון זרחין פיתחו שיטה שמסייעת להבין את הקשיים של הילד באופן אינטואיטיבי, וכך ניתן לעזור לו לתקן כשלים קוגניטיביים באופן מוחלט. לסיכום, במכון זרחין אנו מגיעים להצלחה בקשיים בחשבון, בדרך של הפעלת חושים נוספים שהילד יכול להשתמש בהם, כדי להתגבר על הקושי בקליטת מידע ובעיבודו. צרו קשר עם מכון זרחין כדי לשמוע עוד כיצד אפשר לעזור לילדכם להתגבר על דיסקלקוליה ולקויות נוספות.

        שאלות תשובות

        מהי המשמעות של לקות בדיסקלקוליה?

        דיסקלקוליה היא לקות למידה הבאה לידי ביטוי בקשיים במתמטיקה וחשבון. סימנים לזיהוי דיסקלקוליה הם למשל קושי בתפיסה כמותית, זיהוי של רצף סדרה מספרית, קושי בחשיבה מתמטית ופעולות מתמטיות בסיסיות.

        איך מאבחנים דיסקלקוליה?

        ניתן לזהות דיסקלקוליה בשלבים שונים של תקופות לימודים במערכת החינוך. ניתן לאבחן לקות זו על ידי אבחונים דידקטיים ואף מבחני אינטליגנציה.

        למה מומלץ לפנות למכון זרחין במקרה של דיסקלקוליה?

        מכון זרחין מורכב מצוות עובדים בעל הכשרה מקצועית בתחום הטבחון והטיפול בלקויות למידה שונות ביניהן דיסקלקוליה. המומחים במכון זרחין מעניקים לכל מטופל ומטופל את התמיכה והליווי הנדרשים לאורך כל התהליך וההתמודדות מול הקשיים שהם חווים.

        קידום אתרים קידום אתרים