חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      אבחון דיסלקציה לילדים

      תסמיני הדיסלקציה מופיעים לראשונה בבית הספר, כשהתלמידים מתחילים לרכוש מיומנויות קריאה. לכן חשוב מאוד לקחת את הילד לבדיקת ראייה עוד לפני שממהרים לקחת אותו לאבחון דיסלקציה. לאחר שבדקנו את הראייה והתוצאות יצאו תקינות, נשאל את עצמנו כמה שאלות:

      • האם הילד קורא לאט?
      • כמה זמן עבר מאז שהילד התחיל ללמוד לכתוב ולקרוא?
      • איך ההתקדמות שלו ביחס לילדים אחרים?
      • כיצד הוא מעתיק מהלוח?
      • האם הוא שם לב לסימני ניקוד ופיסוק?
      • האם הוא מבין מה הוא קורא?
      • כיצד הוא מקריא?
      • האם הוא מחליף בין מילים?
      • האם הוא מוסיף אותיות ממילה אחרת לשנייה?
      • האם הוא מחבר מילים שונות?

      אם התשובות לשאלות הללו הן כן, אתם מוזמנים לפנות אל מכון זרחין. צוות המומחים יעניק לו עזרה ויבחן את השפעתה. אכן, עזרה יכולה להיות באמצעות ההורים, תלמידים בוגרים יותר, שיעורים פרטיים, או מחנך צמוד. אם גם לאחר מכן עדיין יש קשיים רבים ופער בין הילד לבין שאר הילדים בכיתה או בסביבתו, זה הזמן ללכת לאבחון.

      אבחון דיסלקציה לילדים בקלות

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        מידע נוסף בנושא

        אילו סוגים של אבחון דיסלקציה לילדים קיימים?

        אבחון ראיה מוקדם חשוב מאוד להתפתחותו התקינה של הילד. דיסלקציה היא בעיה נוירולוגית המשפיעה על היכולת לקרוא לדבר ולכתוב. ילד שאינו מקבל את העזרה הנכונה נשאר בפער גדול מחבריו וסביבתו, פער לימודי, פער שפתי ולשוני, ואפילו פער חברתי כתוצאה מדימוי עצמי נמוך ומחוסרים שעלולים לפגוע באינטליגנציה. כאמור, לרוב אפשר להבחין בסימני הלקות כשהתלמידים מתחילים לקרוא בבית הספר, שזה התקופה שבין לקראת סיום כיתה א' ותחילת כיתה ב', כשהקריאה מתחילה להיות יותר שוטפת.

        באבחון מנסים לזהות האם יש דיסלקציה ומה מקורה. כך למשל, אם מדובר בבעיה בצפיפות המילים, מנסים לרווח את המילים כך שהדבר יקל על הקריאה והבנה של הילד.

        האבחונים המתאימים נוגעים לכל התחומים האפשריים הקשורים לנושא ובודקים קשת רחבה של דברים.

        באבחון דידקטי בודקים יכולות למידה של הילד, הבנת הנקרא, הבנת הנשמע, קריאה, כתיבה, קשב, ריכוז, וזיכרון.

        האבחון הפסיכו-דידקטי משקף השפעה פסיכולוגית רגשית על התחום הלימודי.

        גם למבוגרים יש חשיבות באבחון מוקדם. יש מצבים שבהם מבוגרים לא מתקבלים לעבודה בשל חוסר יכולתם לקרוא או להבין מה שכתוב במבחני הקבלה. אותם מבוגרים מאובחנים מקבלים הקלות והכרה בבעיית הדיסלקציה. גם באוניברסיטה סטודנטים המוכרים עם בעיות דיסלקציה זוכים להקלות בלימודיהם ובתקופת המבחנים.

        ישנה חשיבות קריטית לאבחון מוקדם, וככל שיהיה יותר מוקדם כך יינתן ללוקים בדיסלקציה מענה, היכולות שלהם ישתפרו והפער הלימודי והחברתי יקטן.

        אבחון דיסלקציה לילדים: טיפול אינטואיטיבי

        את כל העבודה הזאת עם ילדים עושים במכון אבחון שמטפל בכך, עורך את כל הבדיקות הנדרשות ושולל תסמונות ובעיות אחרות שנובעות כתוצאה מפגמים קוגניטיביים בקליטה ובעיבוד אותות חזותיים. לכן יש לגשת לאבחון דיסלקציה לילדים ולעבור את כל ההליכים שנדרשים לכך.

        במכונים השונים מוצעות גם דרכים שונות לטיפול ולעזרה לילדים אלה, וכולם מכוונות כדי לסייע להם להגיע להישגים קוגניטיביים וללמד אותם להתמודד עם הקשיים שלהם ללא תסכול ובקצב שלהם.

        במכון זרחין הצליחו לפתח שיטה שעוזרת לילדים על ידי שימוש בדרך אינטואיטיבית של המטפלים לגשת לילדים, ולסייע להם לפתח את החושים האחרים שלהם. בדרך זו מתקנים במכון זרחין את הקושי שלהם לעבד מידע ולפרש אותו בצורה נכונה, מכיוון שיש לתהליכי הקריאה בסיס משותף של המיומנויות השונות, וזה מסייע מאוד ומוביל לתיקון הקריאה. העידוד שהילדים מקבלים מההתקדמות שהם חשים בה,  נותן להם כלים לפתח גישה שונה מזו שהורגלה לה.  אתם מוזמנים לפנות למכון זרחין, ולשמוע על כך עוד, כצד ניתן לעזור לילדכם.

        אבחון דיסלקציה לילדים במכון אבחון 

        על ידי אבחון דיסלקציה לילדים, ניתן יהיה לגבש את אסטרטגיית הפעולה – וללוות את התהליך עד התוצאה הרצויה. לאורך השנים האחרונות, הולכת וגוברת המודעות בכל הנוגע ללקויות למידה בכלל ודיסלקציה בפרט. למעשה, אם בעבר ילדים בעלי קשיים בקריאה וכתיבה התביישו בכך – כיום אין סיבה להתבייש כלל וכלל. במילים אחרות, אם גם אתם מזהים סימנים אלו אצל התלמידים או הילדים שלכם כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל מכון זרחין. בזכות הליווי והתמיכה של צוות המומחים, הילדים יקבלו את המענה המדויק ביותר – ויתחילו לתרגל בהקדם. כל זאת, תוך הבנה ותמיכה רחבת היקף.

        אבחון דיסלקציה לילדים והתאמת הטיפול

        רבים מאתנו זוכרים את תקופת הלימודים בבית הספר היסודי והתיכון כמורכבת. ואכן, רבים מהתלמידים נאלצים להתמודד עם מגוון קשיים חברתיים ואקדמיים כאחד. כאשר מדובר באתגרים בתחום הקריאה והכתיבה, למשל, יש לכך השלכות רבות כאשר הילד יתבייש בכך וינסה להסתיר זאת מסביבתו. עם זאת, הוא יתקשה לעשות זאת לאורך זמן שכן דרגות הקושי בלימודים הולכות וגדלות ככל שהוא עולה בכיתות. חוששים שאחד מילדיכם מתמודד עם קשיים אלו? חשוב ביותר לשקול את האפשרות הבאה: אבחון דיסלקציה לילדים.

        בניגוד לעבר, ההתמודדות כיום עם לקות למידה זו היא מתקדמת ומדויקת ביותר. כמו כן, לאור ריבוי האבחונים והמקרים של דיסלקציה בקרב ילדים – הבושה שלוותה לזה במגמת ירידה. במילים אחרות, לרוב מדובר בילדים בעלי יכולות אקדמיות גבוהות ואינטליגנציה רגשית אשר מתקשים לקרוא ולכתוב כמו יתר התלמידים.

        בהתאם, כדי שניתן יהיה לסייע לתלמידים אלו, חשוב בראש ובראשונה לזהות את הסימנים לכך. בעת הופעת הקושי, חשוב לפעול בנידון – ולפנות אל המומחים; בעלי מקצוע המתמחים בהעברת אבחונים בתחום לקות למידה זו. בהתאם לתוצאה, ניתן יהיה לבנות תכנית טיפול התואמת לקשייו האישיים של התלמיד – בין אם מדובר באופן הבנתם של צלילי הדיבור המשוייכים למילה, דרכי האחסון של הרעיונות בזיכרון וכן הלאה.

        לא לבזבז זמן יקר – ולבצע אבחון דיסלקציה לילדים

        הקושי לזכור מילים פשוטות – ולנסות לקרוא או לכתוב אותן הוא בעיה עמה מתמודדים ילדים רבים בארץ. כדי לתת מענה מדויק על כך, חשוב ראשית כל לעבור אבחון; מבדק אותו יבצעו צוות העובדים של מכון זרחין. מומלץ לא לבזבז זמן יקר, צרו קשר עוד היום!

         

        אבחון דיסלקציה אצל לילדים

        כאשר ילד אינו קורא בהתאם לגילו ולרמתו מתחילים לעבוד אתו בצורה מוגברת כדי להדביק את הפער שלו בקריאה, וכדי שיגיע לרמה התואמת את גילו ורמת הכיתה. יש סיבות שונות לקשיים בקריאה ולא כולם בגלל דיסלקציה, אולם כאשר כל הדרכים הרגילות שניסו לא עוזרות, יש לשקול אבחון דיסלקציה לילדים.

        לקות זאת היא לקות של קריאה שמתבטאת באטיות בקריאה, בקושי לזהות אותיות ומילים, בשיבושי קריאה או הבנה של מה שקוראים, מה שגורם לתסכול אצל הילד שאינו מצליח לתאם בין המידע שהוא רואה לבין קשייו להבין ולפרש נכון, והלקות מקשה עליו להתמודד עם טקסטים ארוכים שבהם יש לעקוב אחר המשמעות ולהבין עד תום את מה שנכתב.

        דיסלקציה יכולה להתאפיין בקשיים ברכישת השפה והאותיות, קשיים בהתפתחות וקושי בעיבוד המידע החזותי בקריאה, כך שהילד אינו קולט אפילו את כיוון הקריאה והצורות. את הקשיים השונים ניתן לאבחן ולמצוא  על ידי אבחון דיסלקציה לילדים.

        איך מתחילים טיפול בדיסלקציה אצל ילדים?

        אם נראה לכם כי הילד שלכם סובל מקשיי כתיבה או קריאה, אולי כדאי לעשות לו אבחון דיסלקציה לילדים. ילדים רבים מוצאים את עצמם מתקשים מאוד במערכת החינוכית, הם לא מתקדמים, סובלים מקשיים והחוויה הלימודית שלהם שלילית מאוד – מה שמשאיר בהם טעם רע של תסכול. ייתכן והסיבה לכך היא נוירולוגית, וכל מה שהם צריכים לעשות הוא רק אבחון דיסלקציה שיאפשר אבחנה שתוביל לטיפול מתאים ונכון עבורם. על מנת לזהות אם זוהי אכן הבעיה של ילדכם, פנו עכשיו למכון זרחין לקבלת עזרה מקצועית.

        כיצד נערך אבחון דיסלקציה לילדים?

        בעבר המודעות לדיסלקציה בקרב ילדים הייתה נמוכה מאוד. כאשר ילד היה מתקשה בלימודיו המחשבה הייתה שכנראה אין לו רצון או גרוע מזה – אין לו יכולת. עם השנים והקדמה, המודעות ללקויות למידה עלתה וגברה וכיום נעשים מספר רב של אבחונים על מנת לאתר מהי הלקות ומה גורם לחוסר ההצלחה של ילד בלימודיו. אחד מהאבחונים המוכרים ביותר הוא אבחון דיסלקציה, והוא מונה מספר שלבים:

        1. ראיון – השלב הראשון נערך ללא נוכחותו של הילד. לאחר מילוי שאלונים כוללים לגבי כל פרטי הילד נערך ראיון עם הוריו. מטרת הריאיון היא לדעת את כל הפרטים אודות הילד הן מבחינה לימודית, רגשית והן פיזיולוגית.
        2. הערכה פסיכיאטרית – מטרתה לבדוק אם קיימות בעיות רפואיות או קשיים נפשיים היכולים להשפיע על תהליך הלמידה ולפגוע בו. במידה וכן, הטיפול המוצע ייתן מענה גם לפן זה.
        3. מבחן ממוחשב – זהו מבחן שמטרתו לאתר את מקורה של הבעיה והוא מבוסס על שיטה של ניתוח תגובה לגירויים שונים.

        דרכי טיפול

        לאחר האבחון וקבלת התוצאות ניתנות הפניות לדרכי טיפול שונות בלקות הקיימת. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של דרכי טיפול אך חשוב מאוד להתאים את סוג הטיפול לפי מבנה אישיותו של הילד. לא כל שיטת טיפול מתאימה לכל ילד. במכון זרחין תוכלו למצוא שיטת טיפול ייחודית אשר פותחה על ידי מיכאל זרחין ונותנת מענה מדויק עבור כל לקות למידה. אנו מאמינים כי אין דבר שאינו בר שינוי, וגם עם לקויות קשות במיוחד ניתן לעבוד וליצור שינויים מהפכניים.

        שאלות תשובות

        מה זו דיסלקציה?

        דיסלקציה היא לקות למידה קוגניטיבית שמתבטאת בקושי מול טקסט כתוב. למשל, קושי בזיהוי אותיות, פסיחה על סימני פיסוק, חוסר יכולת בקריאה רציפה חוסר הצלחה בפירוש משמעות המילים ועוד.

        איך מאבחנים דיסלקציה?

        אבחון הדיסלקציה כולל ראיון ומילוי שאלונים על ידי הורי הילד. המטרה של הראיון היא איסוף של הפרטים אודות הילד בהיבט הלימודי, ריגשי ופיזיולוגי. בנוסף, הערכה פסיכיאטרית במטרה לבחון האם ישנן בעיות רפואיות או נפשיות שעשויות להשפיע על תהליך הלמידה ובהתאם התאמת טיפול. לבסוף, מבחן ממוחשב שמטרתו לאתר את מקור הדיסלקציה.

        מדוע לפנות לאבחון דילסקציה במכון זרחין?

        צוות העובדים במכון זרחין מורכב ממומחים בתחום לקויות הלמידה. הילדים יקבלו את המענה המקצועי והמדויק ביותר עבורם תוך הכלה ליווי ותיכה מלאה עד השגת התוצאות הרצויות.

        קידום אתרים קידום אתרים