חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      אבחון לקויות למידה לסטודנטים

      מערכת החינוך שלנו מוצפת מספר גדול של תלמידים ואינה יכולה להתמודד עם כולם בבת אחת, ולכן קורה לא מעט, גם בגלל שיטות הלימוד והדרך שבה ילדים מוצאים דרכים להתמודד אתה, שילדים מגיעים למוסדות להשכלה גבוהה כאשר הם אינם מאובחנים בגלל לקויות למידה שהם סובלים מהן.

      הם יודעים שהיה להם קשה תמיד והם מכירים את הדרכים שנקטו כדי למצוא לכך פתרונות בעצמם, אולם הם גם יודעים שיכלו להגיע להישגים גבוהים בהרבה לו היו מוצאים אצלם את לקות הלמידה ומטפלים בה בזמן, כדי שיוכלו ללמוד טוב יותר ולהצליח.

      כאשר הם מגיעים למוסדות להשכלה גבוהה והם נדרשים להתמודד עם היקפים גדולים יותר של חומר ולהעמיק בהם ובכל מה שנדרש למטלות שם, הם נתקלים בקשיים מתסכלים הרבה יותר מהתיכון משום שכעת מדובר בעתידם ממש.

      אבחון לקויות למידה לסטודנטים בכל גיל

      בניגוד למה שחושבים, אבחון לקויות למידה לסטודנטים הוא אפשרי בכל גיל. דווקא תהליכי הלמידה שלהם וגילם הבוגר מאפשר להם לשתף פעולה טוב יותר עם המאבחנים ולהסביר נכון יותר את התופעות שהם נתקלים בהם בעצמם.

      בדרך זו הם יכולים לקבל אבחון מדויק יותר, ולהתחיל לעבוד על מיומנויות הלמידה שלהם בדרך חדשה, שמוציאה מהכוח אל הפועל את היכולות הפנימיות האמתיות שלהם, על מנת לאסוף את החומר והנתונים שנדרשים להם כדי להצליח בלימודים הגבוהים.

      השיטות לטיפול בסטודנטים מתמקדות גם בהקניית אמון מחודש ביכולות שלהם, משום שברור שבמהלך השנים בהם הם חוו קשיים, התפתחו אצלם תחושות של כישלון וחוסר יכולת, וכעת הם צריכים ללמוד ליישר קו עם שאר הסטודנטים ולגשת ללימודיהם בביטחון המתאים, על מנת להשיג הישגים משמעותיים יותר.

      במכון זרחין מטפלים גם בסטודנטים, ומאבחנים אותם על הקשיים הייחודיים להם. במכון זרחין אנו פועלים מתוך אינטואיציה ומתחברים לעולמם הפנימי של הסטודנטים, כדי לסייע להם לפתור את הלקויות שלהם, ולהשיג שליטה במיומנויות קוגניטיביות שנמנעה מהם בעבר. כדי לשמוע על כך עוד ולסייע לכם להצליח בכך, התקשרו בהקדם למכון זרחין.

      אבחון לקויות למידה לסטודנטים: סיוע בעת לימודים אקדמיים

      אבחון לקויות למידה לסטודנטים יענה על שאלת השאלות: האם הם זכאים לסיוע בעת לימודיהם האקדמיים? אכן, רבים מאתנו נוהגים לחשוב כי לקויות למידה מופיעות אך ורק בגיל בית הספר היסודי או התיכון. עם זאת, קשיים אלו אינם נעלמים לחלוטין כאשר בוגרים רבים מגיעים למכללה או לאוניברסיטה – וההשלכות של אתגרים אלו ממשיכים ללוות אותם. בהתאם, כדי שיוכלו לצלוח פרק זה בחייהם כראוי, רצוי לפנות אל מכון זרחין. מכון זה בניהולו של המומחה העולמי מיכאל זרחין, מבצע אבחונים לילדים ולמבוגרים במקצועיות הדרושה. כמו כן, הוא בונה אסטרטגיית טיפול מקיפה ומותאמת אישית. צרו קשר עוד היום וקבלו את התשובה על כל שאלה.

      לבצע אבחון לקויות למידה לסטודנטים ולהעניק הקלות

      כל אחד ואחת מאתנו מחזיקים בשאיפות שונות: החל מהקמת משפחה ועד רכישת בית – מדובר בחלומות חשובים ביותר. במקביל לכל זאת, חשוב לא פחות לרכוש השכלה גבוהה; לימודים גבוהים בזכותם אנו נוכל לרכוש מקצוע ולעסוק בתחום שלנו לשארית חיינו. מדבר בחלום חשוב אותו צעירים רבים מעוניינים להגשים – ובצדק. עם זאת, תחילתה של תקופה חדשה זו מלווה בחששות. בין אם מדובר בלימודי תואר במכללה או באוניברסיטה, סטודנטים רבים בעלי לקויות למידה מחזיקים בקשיים שונים בבואם לאקדמיה.

      חשוב להדגיש כי לקויות רבות בלמידה אמנם מתגלות בבית הספר – אך הן לא בהכרח חולפות עם השנים. בהתאם, כדי לאפשר להם להתמודד עם הלימודים האקדמיים, מומלץ להתעניין בהיבט הבא: אבחון לקויות למידה לסטודנטים. בהתאם לתוצאות האבחון, ניתן יהיה לקבל מגוון הקלות: החל מהארכת זמן בבחינות, ביצוע בחינות בעל פה, הקראת השאלות של הבחינה ועוד – הקלות אלו ואחרות יסייעו ללא ספק.

      לפתור את הבעיה מהשורש

      התקבלתם למסלול הלימודים עליו חלמתם?  גם אם יש לכם לקויות למידה תוכלו להצליח באקדמיה. וזאת, על ידי שיתוף פעולה עם מכון זרחין. מכון זה הינו מהמובילים בארץ בתחום אבחון לקויות הלמידה. כמו כן, צוות המומחים מציע פתרון שורשי לבעיות למידה.

      אבחון דידקטי לסטודנטים

      אם נעשה אבחון דידקטי לסטודנטים, ניתן היה לחשוב, כי אם הסטודנט יודע להבחין בין האותיות ובין סימני הניקוד, אין מה שיעצור בעדו מלקרוא, אולם המציאות אינה כך.

      לעשות אבחון דידקטי לסטודנטים

      1. ישנם לא מעט מתקשים בקריאה שיודעים להבחין ולהבדיל כשמדובר באות בודדה או בסימן ניקוד בפני עצמו, אולם כשמדובר בחיבור של מספר צלילים זה לזה, פתאום יכולת ההבחנה שלהם נעלמת. מדוע זה כך?
      2. כשמדובר בצירוף יותר קל בשבילינו להבין שמדובר בתהליך פנימי שמתרחש בתהליכי עיבוד המידע בחשיבה, ושלראייה הטכנית יש פה 'תפקיד משני'. העין הרי לא יכולה להתמקד בשתי אותיות ביחד, וזה שהילד מצרף אותיות שונות זו לזו זה לא משום שהוא כעת רואה אותם, אלא משום שהם 'נרשמות' במוחו, והוא קורא אותם בחשיבה. אלו לא גלגלי העיניים שקוראים כאן, אלא ראיה פנימית בחשיבה שתופסת את האותיות כיחידה אחת.
      3. כשנעשה אבחון דידקטי לסטודנטים נדע שאם מישהו מתקשה בצירוף, זה אומר שבעיבוד המידע בחשיבה שלו, הצלילים והתנועות שמיוצגים על ידי האותיות וסימני הניקוד, לא מצליחים לתפוס את מקומם זה לצד זה מתוך הבחנה אמתית. אם ניקח ילד שיש לו קושי בצירוף, ונשמיע באוזניו מספר אותיות, הוא בדרך כלל יתקשה בשני דברים:
        • הוא יתקשה לזכור את האותיות.
        • הוא יתקשה לזכור את סדר האותיות.
        • הוא יתקשה לחבר ביניהן ולהפוך אותן למילה אחת, בין אם מדובר במילה תקנית עם משמעות כלשהי, ובין אם מדובר במילת תפל חסרת כל משמעות.
      4. אפשר להמשיל את מה שקורה לו בחשיבה, למסך לא תקין שמופיעות עליו אותיות אך הן מרצדות וקופצות ממקום למקום במסך. ניתן לראות כל אות בפני עצמה, אבל אין אפשרות ליצור רצף כלשהו בין האותיות משום שהם לא מצליחות להישאר סמוכות אחת לשנייה.
      5. מה גורם לאי האפשרות של רצף בחשיבה? בדיוק כמו במקרים של קושי בהבחנות ראייה והבחנות שמיעה, הגורם הוא נ ת ק. נתק בין חוש הראייה לבין החשיבה. אם חוש הראייה והחשיבה היו מתואמים, החשיבה היתה קולטת באופן תקין את המסרים של חוש הראיה, שיש כאן כמה אותיות, ושהן קשורות זו לזו, אולם מאחר שיש נתק בין הראייה לחשיבה, תהליכי עיבוד המידע בחשיבה אינם מצליחים ליצור מצב של ראיית האותיות וסימני הניקוד  ברצף, מתוך הבחנה תקינה ביניהם. יש לדעת זאת בעת אבחון דידקטי לסטודנטים.

      גם סטודנטים יכולים

      בכל גיל, בכל שלב בחיים, יש פתרון לקשיי קריאה. אין צורך להמשיך ולסבול. פנו עוד היום למכון זרחין ותפתחו לעצמכם דרך חדשה.

      אבחון לקויות למידה לסטודנטים – אפשר לצלוח את התואר

      אבחון לקויות למידה לסטודנטים מאפשר גם למי שלא הצליח בלימודיו בתיכון לנחול הצלחה בשלב מאוחר יותר של חייו. סטודנטים רבים מרגישים כי זמן הבחינה אינו מספיק להם, שהלחץ הנפשי במהלך הבחינה משפיע עליהם, ובכלל – הם אינם מצליחים להוציא את המיטב שלהם בזמן הבחינה. לכל הבעיות הללו אבחון לקויות למידה יכול לתת מענה. במידה ואלו התחושות המלוות אתכם, תוכלו למצוא מענה ראשוני של איש מקצוע מוסמך במכון זרחין, אשר ייתן לכם את ההכוונה לה אתם זקוקים.

      למה לעשות אבחון דידקטי לסטודנטים?

      סטודנטים רבים חשים כי הם פספסו את הרכבת וכי אם הם לא עשו אבחון בשנות לימודיהם בתיכון – כבר אין אפשרות או צורך לעשות זאת כעת, אך אין הדבר נכון. ניתן לעשות אבחון בכל שלב של לימודי התואר אך כמובן שכדאי לעשות זאת כמה שיותר מהר על מנת לסיים את הלימודים באופן הטוב ביותר. אך ישנן מספר סיבות נוספות לחשיבותו של אבחון לקויות למידה:

      • מניעת תסכולים – אין תחושה קשה יותר מחוויה של חוסר הצלחה, בעיקר כאשר היא נחווית פעם אחר פעם. סטודנטים רבים מוצאים את עצמם עומדים מתוסכלים לנוכח חווית הכישלון, מה שיכול להשפיע במהרה על המצב הנפשי שלהם ועל תחושת המסוגלות. על מנת להימנע מתחושות אלו, ובכדי לחוות הצלחה, חשוב לאבחן מהו מקור הקושי.
      • מימוש הפוטנציאל – לסטודנטים רבים ישנו פוטנציאל מאוד גבוה בכל הקשור להישגים לימודיים, אך הם אינם מצליחים לממש אותו כיוון שהקושי שלהם מכביד עליהם. אבחון לקויות למידה מאפשר לסטודנט להגיע אל המקומות אליהם הוא מסוגל להגיע.

      טיפים לסטודנטים

      סטודנטים רבים חשים בושה נוכח חווית הכישלון שלהם, אך חשוב להזכיר שישנו סיכוי גבוה שלאחר אבחון נכון והתאמת שיטת טיפול או מתן הקלות ראויות – חווית הכישלון תהפוך במהירות לחוויית הצלחה. ולכן זהו בדיוק הזמן הנכון לעשות את הצעד הראשון ולקבוע אבחון. במכון זרחין תמצאו צוות מקצועי, אמפתי וקשוב שילווה אתכם בתהליך זה – מרגע האבחון ועד קבלת התוצאות והתאמת דרכי ההתמודדות הנכונות עבורכם. אנו מאמינים שבכל אדם הקיימת האפשרות להגיע לכל יעד אליו הוא שואף בעזרתה של ההכוונה הנכונה.

      שאלות תשובות

      כיצד אבחון לקויות למידה לסטודנטים יכול לסייע?

      מומלץ לסטודנט המרגיש כי למרות המאמצים הרבים שהוא משקיע הישגיו וציונים לא מראים שיפור או התקדמות לבצע אבחון לקויות למידה מפני שזה יאתר בעית למידה מסוימת שעשויה להיות המקור לחוסר ההתקדמות של הסטודנט בלימודים. במידה ואכן יתברר כי קיימת לקות מסוימת ניתן יהיה לטפל בבעיה בהתאם.

      מה נותן אבחון ללקויות למידה לסטודנטים?

      בהתאם לתוצאות האבחון יהיה ניתן להתאים הקלות מסוימות לסטודנטים שיעזרו להם לשפר את הציונים שלהם. הקלות אלו הן למשל הארכת זמן בבחינה, ביצוע בחינה בעל פה, הקראה של שאלות הבחינה והקלות נוספות אחרות.

      מדוע לעשות אבחון במכון זרחין?

      במכון זרחין תוכלו למצוא צוות מקצועי ביותר שיכול לסייע לכם לצלוח את התואר בהצלחה. הצוות מלווה ותומך החל מביצוע האבחון ועד קבלת התוצאות הרצויות ומתן טיפול מותאם באופן אישי לכל מטופל ומטופל.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים