חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      אבחון לקות למידה

      כאשר ילד אינו מצליח למצות את הפוטנציאל שלו וכאשר נער אינו מגיע במשך שנים לרמת הציונים המצופה ממנו למרות שיש לו אינטליגנציה גבוהה, מגיעים בסופו של דבר למסקנה שאולי לא שיטת הלימוד או האישיות הן אלה שמכשילות אותו ומונעות ממנו להגיע להישגים.

      במקרים כאלה, יש לבדוק אפשרות מקצועית של אבחון לקות למידה כלשהי, כדי להבין ממה נובע הקושי, ומדוע הילד מגיע להישגים כל כך דלים למרות שהוא מסוגל ליותר.

      חשד ללקות למידה צריך להתעורר גם במקרה בו הילד קורא וכותב נהדר, אבל רמת הידע והיכולת שלו בחשבון נופלת בשנתיים לפחות מרמת הידע והציונים שחייבים להיות לו בגילו ולפי רמת הכיתה.

      אם נבדוק אותו אנו עשויים לגלות אצלו לקויות למידה שונות, שיכולות להסביר למה זה קורה דווקא אצלו בצורה כזאת.

      אבחון לקות למידה לילדים

      כדי להחליט אם לפנות לאבחון לקות למידה, יש לשים לב למה שקורה עם הילד בכיתה, ולהתייעץ עם אנשי המקצוע שמלווים אותו במערכת החינוך. בדרך כלל יועצי חינוך ומורים יכולים להעיד על הילד ועל היכולות שלו מהיכרות קרובה אתו בשעות הלימודים.

      כאשר פונים עם הילד למכון אבחון לקות למידה, עורכים מפגש שבו מתרשמים מיכולותיו האישיות, מהאופי שלו ומרמת הבגרות האישית שלו ולא רק מההישגים הלימודיים שלו. לכל לקות למידה בכל תחום יש מבחנים מקצועיים משלה כדי לאבחן אותה בוודאות, כך שיש לדעת כי אבחון לקות למידה נעשה בצורה מקיפה ככל האפשר.

      במכון זרחין מאבחנים לקויות למידה אצל ילדים, נוער ומבוגרים וגם מציעים תכניות טיפול וליווי מקצועי ואישי שמביאה את המטופל להישגים שלהם הוא שואף להגיע, בהתחשב בנתוניו האישיים. כדי לשמוע עוד על שיטת מכון זרחין וגישתו לאבחון לקויות וטיפול בהן צרו קשר בהקדם.

      ילדים יודעים ללמוד ולהתקדם בקצב שלהם, לפי יכולותיהם. חלקם מצליחים בכך יותר, חלקם עושים זאת לאטם. אולם יש ילדים שמתקשים להתמודד עם כישורי הכתיבה והקריאה בכלל, וההתמודדות במערכת החינוך האוריינית של ימינו קשה עליהם.

      לילדים כאלה בדרך כלל, יש לבצע אבחון ליקויי למידה שונים כדי להבין אם ההאטה שלהם בקצב הלמידה נובעת ממוטיבציה נמוכה וקושי להתמודד עם הקצב של כולם, או מליקויי למידה קוגניטיביים שונים שהם לוקים בהם.

      למזלנו, אנחנו מודעים לכך יותר היום, וכך אבחון ליקויי למידה הפך למשהו שהוא יותר מקובל ונפוץ. מצד שני, אבחון כזה בפני עצמו, בלי טיפול מתאים, אינו מבטיח הצלחה מלאה ופתרון לבעיה . לכן, חשוב שלאבחון ליקויי למידה יתלווה טיפול מתאים, ואז הריפוי של ליקויי למידה הוא אפשרי. ליקויי הלמידה העיקריים, הם קשיים של הילדים ללמוד לקרוא, לכתוב ולחשב חישובים מתמטיים שונים. בנוסף יש את  הנושא של קשיי קשב וריכוז שנובעים מקושי קוגניטיבי להתמקד בחשיבה ולצמצם אותה לנושא נבחר.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        מידע נוסף בנושא

        אבחון ליקויי למידה

        אבחון ליקויי למידה במכון זרחין כולל הערכת מגוון תפקודים התפתחותיים בשלבי קלט, העיבוד והפלט. מטרת האבחון היא לגלות את הגורמים האחראיים לקשיים בלימודים. לאחר שני מפגשים ממוקדים, מתקבלת דיאגנוזה יסודית ומפורטת לגבי מהות הבעיה וזמן הטיפול המומלץ לפתרון הבעיה.

        • מפגש ראשון: לאחר אבחון ליקויי למידה, עורכים מפגש היכרות ראשוני עם ההורים. במהלך המפגש מתקבלת אינפורמציה רלוונטית אודות ההיסטוריה של הילד והתנהגותו.
        • מפגש שני: המפגש השני נערך עם הילד, כאשר מפגש זה מוקדש בעיקר להיכרות אישית עם הילד והבנת בעיותיו. במהלך מפגש זה נקבעות הדרכים המתאימות ביותר לפעולה עם הילד.
        • תדירות המפגשים: ברגע שיש דיאגנוזה (לאחר שני המפגשים), קובעים לילד תהליך מובנה. כל טיפול כולל סדרת מפגשים בתדירות מומלצת של פעמיים בשבוע (בד"כ למשך מספר חודשים, חצי שנה עד שנה).

        אבחון ליקויי למידה – דו"ח מסודר:

        דוח אבחון אישי ימסר בכתב למטופל ולהוריו. הדוח כולל בין השאר את הממצאים וההסברים של המבחנים השונים לאיתור ליקויי למידה. במידת הצורך, ניתנים גם דוחות המפרטים את דרכי הטיפול ואת התהליך הצפוי. במידת הצורך, נמסרים דוחות נוספים עבור הגן, לביה"ס, למכונים או למוסדות חינוכיים אחרים במטרה ליצור שיתוף פעולה בין הגורמים השונים.

        אבחון ליקויי למידה אינו מתקן לבדו את הבעיות השונות. במהלך תקופת הטיפול צריך להתקיים שיתוף פעולה מלא בין המטפל לבין אנשי חינוך נוספים שעובדים בסביבת הילד. כמו כן, הטיפול כולל הכוונה והדרכה מקצועיים (של ההורים והמורים) מקצועית של ההורים לגבי התהליך הטיפולי ובמידת הצורך גם למתן תנאי בחינות מיוחדים. מכון זרחין עובד במשך השנים בשיתוף פעולה עם צוות מומחים בתחום של ליקויי למידה וזאת במטרה להביא לתוצאות הטובות ביותר. לקריאה נוספת בנושא טיפול בליקויי למידה – תהליך טיפולי לכל דבר.

        מתי נזדקק לאבחון ליקויי למידה?

        מכון זרחין מבצע אבחון ליקויי למידה בתחומים שונים: דיסלקציה, דיסקלקוליה, דיסגרפיה, קשיי קריאה וכתיבה, הבעה בכתב, הבנת הנקרא והפרעות קשב וריכוז. במהלך שנות הפעילות הרבות של המכון, עבדנו עם למעלה מ – 1000 מטופלים. אלו הגיעו משכבות גיל שונות, החל מילדים, דרך סטודנטים ועד למבוגרים, והציגו לקויות וקשיי למידה שונים. לאחר אבחון מדויק ויישום של מספר טיפולים, ניתן היה כבר לחוש בשינויים המתרחשים ובהתקדמות המרשימה של המטופלים. שיטת העבודה שלנו דואגת לא רק לעקוף את הבעיה או לאבחן אותה בלבד. אנו עושים את כל שביכולתנו על מנת להעלים את הבעיה ולהעניק לאנשים רבים את היכולת ללמוד בצורה נורמטיבית שלא תגביל את הצלחתם בלימודים.

        לקויות הלמידה השונות עשויות להיות בעלות השפעה רבה והרסנית על יכולותיו של הילד, או המבוגר, להצליח בלימודיו. פעמים רבות אנו יכולים לראות כי הילד לא אוהב את בית הספר, אך למרות יכולותיו המרשימות, אין הציונים אשר הוא מקבל משקפים את הנקודה הזו. קיימים סימני אזהרה רבים אשר יכולים להצביע על העובדה כי ילדכם עלול לסבול מלקות למידה כלשהי.

        על מנת להיות בטוחים, ישנו צורך לבצע אבחון ליקויי למידה. לאחר אבחון מדויק יהיה אפשרי למצוא את הדרכים היעילות ביותר אשר יסייעו לילד, ואולי גם לכם. אבחון נכון ומדויק יאפשר את מציאת השיטה הטובה והיעילה ביותר להתמודדות עם לקות הלמידה, דבר אשר ללא ספק ישפר את חייו ויכולות הלמידה של הילד.

        אבחון ליקויי למידה אצל ילדים

        במכון זרחין מציעים דרך שהיא שונה מהדרך הקונבנציונלית לטפל בליקויי למידה. במקום לטפל בקושי הנקודתי בצורה של אימון וחזרה שוב ושוב על המיומנות בה מתגלה קושי שפתי או אחר, אנו  מתייחסים אל תפקודי הלמידה של הילד כאל מכלול הוליסטי של חושים משולבים.

        על בסיס זה, מתרגלים את המיומנות הבעייתית תוך הפעלת מגוון של חושים, על מנת לחבר בין התפקוד והזרימה שכרוכים בחשיבה שמלווה אותם, לקשיים שהתגלו באבחון ליקויי הלמידה שנעשה לילד.

        התרגול מבוסס על אינטואיציה של המטפל שמתחבר באופן בלתי אמצעי למטופל, וכך מגייס את כוח הרצון שלו והיכולות שלו יוצאות מהכוח אל הפועל.  בדרך זו המטופלים מתגברים על קשיי החשיבה והעיבוד שמונעים מהם תפקוד למידה נורמטיבי, ומצליחים לקרוא ולכתוב ולחשב כראוי, וכך הם מסוגלים להשתלב היטב בבית הספר ובכל מסגרת לימודית אחרת.

        התקשרו כדי לקבל מידע נוסף על שיטת זרחין, ולשמוע עוד על הדרך שאנו מציעים לשיקום המוטיבציה הלימודית של הילד ופתרון הקשיים הלימודיים מהם הוא סובל.

        שיטת טיפול ייחודית

        מכון זרחין מעניק לכם את ההזדמנות לזכות בטיפול אשר שונה מן הדרך הקונבנציונלית אליה הייתם רגילים עד כה. שיטה זו מתייחסת אל תפקודי הלמידה של הילד או המבוגר בתור מכלול הוליסטי של חושים משולבים. במהלך טיפול בשיטה זו המטופלים יכולים להתגבר על קשיי החשיבה והעיבוד שלהם, כך שבסופו של דבר יוכלו להשתלב בצורה מיטבית בכל מסגרת לימודית שהיא. על מנת לגלות עוד על השיטה שלנו, אנו מזמינים אתכם ליצור אתנו קשר בהקדם.

        סוגים של אבחון ליקויי למידה

        לקות למידה מוכרת גם בשם הפרעת למידה, כלומר כל דבר אשר יכול להפריע לילד או להסיח את דעתו מתהליך הלמידה. לצערנו כיום ילדים רבים מאובחנים כלקויי למידה וחווים קשיים רבים בבית הספר. ישנם כאלה שמתמזל מזלם והלקות מזוהה בגיל צעיר, מה שמאפשר להם להשלים פערים באופן מהיר מאוד. וישנם כאלה שסוחבים את הלקות שלהם שנים רבות עד שמישהו מבחין בה.

        על מנת לאבחן את הלקות הספציפית ממנה סובל הילד קיימים מספר סוגי אבחונים:

        1. אבחון דידקטי בשפה – מטרתו לבחון האם קיימים קשיים בשפה וכולל בדיקה של הבנת הנקרא, כתיבה, קשב, פניות. האבחון בודק מהן היכולות הקוגניטיביות של הילד.
        2. אבחון דיסקלקוליה  אבחון זה בודק את יכולותיו של הילד במקצועות המתמטיים. המאבחן בודק האם קיימת היכולת לבצע חישובים מתמטיים, ומהו הפער בין היכולת של הילד ליכולות של בני גילו. זוהי הלקות הנדירה ביותר.
        3. אבחון באנגלית – אבחון זה בודק מהי היכולת של הילד לרכישת שפות ומהם הגורמים המעכבים אותו.

        ביצוע אבחון ליקויי למידה במגמת עלייה

        בשנים האחרונות ניתן לראות עלייה חדה במספר התלמידים שעוברים אבחון ליקויי למידה. מה שנחשב בעבר כלא נפוץ או לא מוכר הפך להיות נושא שבשגרה. הורים רבים פועלים בכל דרך אפשרית על מנת לספק לילדיהם תנאי למידה טובים יותר, ובכדי לעזור להם ללמוד ולהתקדם ככל בני כיתתם. אבחון ליקויי הלמידה מאפשר זאת בדיוק, כאשר לאחר האבחון וקבלת התוצאות ניתן לקבוע דרך התמודדות רלוונטית עבור כל ילד – ולהפוך עבורו את חווית הלמידה לטובה ומוצלחת יותר. לפרטים נוספים פנו למכון זרחין.

        היכן מבצעים אבחונים?

        לאבחון לקויות למידה ישנן השפעות רחבות על עתידו של הילד. אבחון נכון, ולאחר מכן התאמת תכנית טיפול מתאימה, יכולים לשנות את חייו של הילד מן הקצה אל הקצה. בעזרת טיפול נכון ומקדם ניתן לעזור לכל אחד להפוך את חווית הכישלון מהלימודים לחוויית הצלחה מספקת ונעימה. במכון זרחין תוכלו למצוא גם אבחון לקויות למידה שיעזור לכם לאתר את הקושי העיקרי של הילד, וכן שיטת טיפול מיוחדת וחדשנית שתוכל לעזור לילדכם להתקדם באופן משמעותי – ולחוות מחדש הצלחה בכל תחום הלימודים. הצוות המקצועי שלנו ילווה אתכם מרגע תחילת התהליך ועד אשר ילדכם ידביק את הפער.

        מהות אבחון לקות למידה – מומלץ לדעת

        לקות למידה היא כל קושי אשר התלמיד חווה ומפריע לו במהלך לימודיו, היא פוגעת בהישגים שלו ולא מאפשרת לו להדביק את הקצב של בני כיתתו. הגורם ללקות למידה הוא נוירו-התפתחותי, והוא גורם לעיכוב ברכישת מיומנויות למידה. כלומר, אין מדובר בחוסר חשק או חוסר רצון ללמידה אלא מדובר בסיבה עמוקה יותר. במקרים מעין אלו קיימת האפשרות לעשות אבחון לקות למידה, אשר מספק את ההבנה על מקור הקושי ומאפשר להתאים את דרכי ההתמודדות הנכונות איתו.

        • אבחון לקות למידה הוא אבחון דידקטי אשר מאפשר לזהות את סך היכולות של התלמיד הן מבחינת שפה, קשב, הבנה ועוד.
        • ככל שהאבחון יערך בגיל צעיר יותר, כך היכולת לצמצם את הפערים הקיימים תהיה משמעותית ומהירה יותר.
        • האבחון מאפשר מתן התאמות במבחנים לפי דרישת משרד החינוך.
        • האבחון מאפשר בנייה של תוכנית המתאימה עבור כל ילד באופן פרטני. רק לאחר האבחנה של הגורם המעכב, ניתן לדעת מהי הדרך הנכונה ביותר לעבוד עם הילד ולקדם אותו.
        • לצד נקודות התורפה של הילד, האבחון מגלה גם את נקודות החוזק שלו.

        תרומתו של ביצוע אבחון לקות למידה 

        עבור תלמידים וסטודנטים רבים, אבחון לקות למידה הוא דבר מציל חיים ממש. תלמידים רבים סובלים מקשיים משמעותיים במהלך שנות לימודיהם בבית הספר היסודי והתיכון, וישנם אף כאלו שנושאים איתם את הקשיים גם במהלך לימודיהם באקדמיה. על מנת להקל על קשיים אלו, ולברר תחילה מה מקורם, ניתן לעבור את אבחון לקות הלמידה אשר מהווה את תחילתו של תהליך שסופו לתת מענה לבעיה או הקושי הקיימים. במכון זרחין ניתן למצוא מגוון אבחונים העוזרים לאתר לקויות למידה שונות.

        תהליך האבחון

        תלמידים רבים מעידים על כך כי תהליך האבחון פתח בפניהם דלתות שהיו תמיד נעולות. אין ספק שלאחר אבחון וטיפול מותאם, תחושת המסוגלות של התלמיד עולה והחוויה הלימודית שלו משתפרת פלאים. במידה והחלטתם להתחיל בתהליך והגיע לאבחון, פנו למכון זרחין שם תמצאו את מיטב המאבחנים. הצוות שלנו רגיש וסבלני ובעל ניסיון רב שנים. אנו נכונים לעמוד לשרותכם לכל שאלה או בקשה, ונלווה אתכם ואת ילדכם לאורך כל הדרך בסבלנות וברגישות.

        שאלות תשובות

        מתי אפשר לדעת אם צריך לפנות לאבחון לקות למידה?

        מומלץ לגשת לאבחון במידה וקיימים קשיים בקריאה, כתיבה או חשבון. קושי בהתמודדות עם דרישות לימודיות, קושי בשיחזור של המידע שנלמד או קושי בביצוע פעולות מתמטיות או חשיבה מתמטית יכולים להיות סימנים ללקות מסוימת ולכן בהינתן מצבים כאלו מומלץ לבדוק זאת באבחון במכון מקצועי.

        מהם סוגי האבחונים הקיימים?

        אבחון דידקטי בשפה שמטרתו לבחון את היכולות הקוגניטיביות וקשיים במיומנויות השפה כגון כתיבה, הבעה, קריאה. אבחון דיסקלקוליה הבוחן את היכולות בתחום המתמטיקה כגון חישובים מתמטיים. אבחון באנגלית בודק את היכולת ברכישת שפה ואת הגורמים המעכבים אותה.

        למה לבחור במכון זרחין בשביל אבחון לקות למידה?

        מכון זרחין מורכב ממומחים בתחום האבחון ובתחום הפסיכולוגיה ומטפל בהצלחה במגוון לקויות הלמידה. מכון זרחים מאמין בהתאמה של טיפול לכל מטופל באופן אישי בהתאם לצרכיו, מצבו הפיזי הנפשי והחברתי, ומרכיבי אישיותו.

        קידום אתרים קידום אתרים