חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      דיסלקציה אצל מבוגרים

      בעבר לא היה נהוג לערוך כל כך הרבה מבחני אבחון לילדים כדי לאתר לקויות למידה. לא שלא היו ילדים בעלי לקויות למידה כאלה, אלא שהם פשוט נפלו בין הכיסאות, בטענה שאינם מתאמצים מדי כדי ללמוד. לפעמים ניתנה להם עזרה ספציפית כדי לאתר או לעזור להם בתגבור בחשבון או בקריאה ובכתיבה.

      החסר הזה באבחון גרם לכמה בעיות. ראשית, המבוגרים האלה לא הצליחו למצות את הפוטנציאל האישי שלהם, למרות שנחנו בתבונה וברמת משכל מספקת ואף למעלה מכך. חלק מהם הרימו ידיים וויתרו על כל ניסיון ללמוד עוד. חלקם לימדו את עצמם בכוח ופיתחו גישות אחרות לחיים כדי לפצות את עצמם על החוסר ביכולת לקרוא ולכתוב.

      דיסלקציה אצל מבוגרים מתבטאת בדיוק כמו אצל ילדים, בקשיים בקריאה ובעיבוד אותות חזותיים של אותיות וטקסטים, אלא שאצלם זה משפיע גם על החיים שלהם כמבוגרים שצריכים להתפרנס ולעבוד, או ללמוד ולהשיג עבודות טובות יותר בזכות לימודים גבוהים.

      אבחון וטיפול בדיסלקציה אצל מבוגרים

      לקות למידה זו, היא מה שעיכבה אותם כל חייהם, ולכן רק בגיל מבוגר, עם התפתחות שיטות האבחון של לקויות למידה גם אצל מבוגרים, הם מצליחים למצוא סוף סוף תשובה ומענה לקשיים שחוו כל השנים.

      במקרים כאלה, יש לטפל באנשים מבוגרים, עם ניסיון החיים והתובנות שצברו, ולכן שיטת זרחין שפותחה במכון נשענת על כלים נוספים מלבד הקוגניטיביים, כך שיוכלו להיעזר בכל האינטואיציה והניסיון העשיר שרכשו עם הזמן.

      אבחון של דיסלקציה אצל מבוגרים מביא אתו לא רק הקלה על כך שיש סוף סוף הסבר לתופעות שמהן סבלו, אלא פותח לפניהם עולם שלם של ספרים וקריאה וכתיבה שנמנע מהם עד כה, וזה מה שמעניק להם מוטיבציה אדירה להמשיך ללמוד. כדי לשמוע עוד על הדרכים שבהן אפשר לעזור למבוגרים אלה התקשרו למכון זרחין בהקדם.

      אבחון וטיפול בדיסלקציה אצל מבוגרים

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        מידע נוסף בנושא

        דיסלקציה אצל מבוגרים: הקשיים והמענה עליהם

        ככל שחולפות השנים, כך הולכת וגוברת המודעות בכל הנוגע לקיומן של לקויות למידה – והטיפול בהן. במילים אחרות, עם כניסתם של ילדים ובני נוער למערכת החינוך – רבים מהם מתמודדים, לדוגמא עם קשיים בקריאה ובכתיבה. קושי זה מוכר כיום בתור דיסלקציה. כמו כן, תחומי הרווחה והבריאות השונים פיתחו כלים ואבחונים שונים באמצעותם יוכלו לאמוד קשיים אלו ולהעניק את הטיפול הדרוש. במקביל לכך, ישנם יותר ויותר מבוגרים אשר אוזרים אומץ – ומבקשים לעבור אבחונים אלו גם כן.

        אכן, דיסלקציה אצל מבוגרים היא הרבה מעבר לתופעה – מדובר במציאות לכל דבר. מדוע וכיצד אוכלוסייה זו נאלצת להתמודד עם אתגר זה? לכך אין תשובה אחת ויחידה, אך ניתן לשער כי קיומם של האבחונים הינם פרי תולדה של העשורים האחרונים; אבחונים אשר נוצרו לאור הדיון המרחב הנוצר סביב עולם לקויות הלמידה.

        במקביל, מבוגרים אלו נאלצו להתמודד עם לקות הלמידה האישית שלהם מבלי שיקבלו הקלות או כלים להמשך הדרך. חלקם הרימו ידיים כאשר אחרים סיגלו לעצמם דרכי התמודדות – מתוך צורך לפצות על עברם.

        עם זאת, וכדי לתת מענה על הקשיים השונים עמם המבוגרים מתמודדים – החל מקריאה וכתיבה לקויה ועד ערך עצמי נמוך לאור מצוקתם, פותחו אבחונים כמו גם כלים משמעותיים שיסייעו למטופלים אלו למצוא את המסלול הנכון עבורם.

        אבחון דיסלקציה למבוגרים

        אבחון דיסלקציה אצל מבוגרים ישפר את איכות חייהם – בכך אין כל ספק. רבים בטוחים כי לקויות למידה בכלל ודיסלקציה בפרט הינה משויכת לגילאי בית הספר – אך טעות בידיהם. למעשה, לאורך השנים האחרונות יותר ויותר מבוגרים מבינים כי הפוטנציאל הלא ממומש שלהם הינו תוצאה מחוסר אבחון כמו גם מתן כלים לקשיים שלהם. אם אתם חלק מאותם מבוגרים ומעוניינים בסיוע, צרו קשר עוד היום עם מכון זרחין. צוות עובדי המכון יאבחן את מצבכם כהלכה ויבנה תכנית טיפול המותאמת למצבכם האישי, הנפשי והפיזי. כל זאת ועוד, תוך הבנה, הכלה וליווי שלב אחר שלב.

        אבחון דיסלקציה למבוגרים: מתן עידוד ותמיכה

        ההתמודדות עם לקות למידה בחיינו הבוגרים היא לא עניין של מה בכך. עם זאת, פניה אל מכון זרחין ישיב אתכם לנתיב הנכון. מעוניינים גם אתם לעבור אבחון דיסלקציה? הנכם מבוגרים המתמודדים עם קשיים בקריאה ובכתיבה? צוות המומחים של המכון יסייע לכם בכך – תוך מתן עידוד ותמיכה.

        מדוע לאבחן דיסלקציה אצל מבוגרים?

        למרות שעל פניו נראה כי אין כל צורך לאבחן דיסלקציה בגיל מבוגר, עדיין ישנן מספר סיבות בגינן רצוי ואף מומלץ מאוד לעשות זאת, בעיקר במידה והנכם סטודנטים.

        1. פן לימודי – מבוגרים רבים בוחרים ללמוד לימודים אקדמאיים. בין אם מדובר בתואר ראשון, שני, דוקטורט או לימודי תעודה, לימודים יכולים לחזור בכל שלב של חיינו. דיסלקציה משפיעה רבות על היכולות הלימודיות, ולא מאפשרת לאף אדם הסובל ממנה לממש את הפוטנציאל שלו.
        2. פן רגשי – לדיסלקציה ישנה השפעה רבה גם על הפן הרגשי עוד מגיל הילדות. חוסר ההצלחה וחווית הכישלון התמידית גורמת לפגיעה חמורה בביטחון ובדימוי העצמי של הילד, תחושות שפעמים רבות ילוו אותו גם בגיל הנעורים והבגרות. על מנת לחזק את תחושת הדימוי העצמי, ולהכיר בערך האמיתי של האדם כבוגר, מומלץ לאבחן את לקות הלמידה וללמוד איך לחיות לצידה בשלום.
        3. קבלת זכויות – פעמים רבות לדיסלקציה לא מאובחנת ישנה השפעה רבה על העתיד, היא פוגעת בסיכויי קבלה לעבודה, בהיכרויות בינאישיות ועוד. כאשר ישנו אבחון, הדיסלקציה זוכה להכרה אשר מאפשרת לקבל זכויות מסוימות השמורות רק לה.

        התפתחות דיסלקציה אצל מבוגרים

        דיסלקציה אצל מבוגרים מלווה בקשיי למידה אשר היו שם עוד מהילדות ולעיתים פשוט לא טופלו. למרות שמבוגרים רבים מרגישים שהם כבר בשלב מאוחר מידי של חייהם, אין זה אומר שזה נכון להמשיך ולהזניח את הקושי. גם כמבוגרים דיסלקציה עלולה לפגוע באורח החיים, ולכן הדבר הנכון ביותר לעשות הוא להשקיע בה את מלוא תשומת הלב – ולפעול בכל דרך שיכולה לשפר את אורח החיים מעתה ואילך. במכון זרחין ניתן למצוא טיפולים התואמים במיוחד עבור מבוגרים.

        כיצד מאבחנים דיסלקציה אצל מבוגרים – מכון זרחין

        מבוגרים רבים מוצאים מגוון דרכים יצירתיות לחיות עם הקושי אשר מביאה איתה הדיסלקציה. חשוב לומר שאין שלב מאוחר מידי לאבחן לקות זאת, וכי אבחון נכון יכול להקל על התנהלות החיים באופן משמעותי. בשונה מאבחון אצל ילדים, הדורש מבחן, אופן האבחון אצל מבוגרים שונה לגמרי ופעמים רבות כל שהוא דורש היא התרשמות מהמאובחן שתביא אחריה אבחנה. במכון זרחין תמצאו צוות תומך ומבין שיעזור לכם לעבור את התהליך בצורה נעימה וקלילה.

        שאלות תשובות

        כיצד מתפתחת דיסלקציה בגיל מבוגר?

        הופעתה של דיסלקציה אצל מבוגרים איננה פתאומית אלא מוערכת כקשיי למידה שהיו עוד בילדות אולם לא אובחנו או לא טופלו. גם בגילאים מבוגרים מומלץ לגשת ולטפל בבעיה ולא להזניח את הקשיים משום שגם בגיל בוגר יש השפעה של הדיסלקציה על אורח החיים.

        כיצד מכון זרחין מטפלים בדיסלקציה למבוגרים?

        בשונה משיטת הטיפול בדיסלקציה אצל ילדים המתמקדת בעיקר בשיפור מיומנויות קוגניטיביות, הטיפול במבוגרים במכון זרחין מושתת גם על שימוש בניסיון והאינטואיציה שרכשו במשך חייהם.

        מדוע לפנות לאבחון במכון זרחין?

        מכון זרחים הוא מכון מהמובילים בתחום לקויות הלמידה אשר פיתח שיטות טיפול ייחודיות וחדשניות למגוון סוגי לקויות הלמידה. הצוות מונה עובדים בעל הכשרה מקצועית שילוו ויתמכו במטופלים לאורך כל הדרך.

        קידום אתרים קידום אתרים