חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      מה הם הקשיים של ילד עם בעיות למידה?

      ילדים עם בעיות למידה 

      לקוי למידה הוא כל ילד אשר חווה קושי מסוים במהלך חייו, אשר השפיע באופן ישיר על הישגיו הלימודיים. כמובן שישנה דרך מסודרת לקבוע מיהו תלמיד בעל לקות למידה, ולא כל ילד בעל קשיים או הישגים נמוכים נחשב כסובל מלקות. הדרך לקביעת ליקוי למידה היא על ידי הDSM-5  אשר כולל בתוכו אבחנות פסיכולוגיות רבות וביניהן לקויות למידה. כיום אנו יודעים כי מקור הלקות הוא בעיה נוירולוגית המשפיעה על התפתחות הילד. כמובן שעל מנת לאבחן את הלקות הספציפית ממנה סובל הילד נעשה אבחון. במכון זרחין ניתן למצוא צוות אשר יאבחן ויאתר את הלקות של הילד באופן המקצועי ביותר.

      הקשיים שחווה ילד עם בעית למידה

      כמובן שהקשיים עליהם ניתן הדגש הגדול ביותר הינם הקשיים הלימודיים. ילד אשר מוגדר כלקוי למידה יחווה חוויות כישלון רבות במהלך לימודיו. התחושה היא של פוטנציאל אשר איננו ממומש. הישגיו יהיו נמוכים וייווצר פער משמעותי בינו לבין בני גילו. אך ישנם עוד קשיים אותם חווה ילד לקוי למידה:

      • ביטחון עצמי ירוד – אין זה מפתיע שכאשר חווים תחושת כישלון פעם אחר פעם מה שנפגע בעיקר הינו הביטחון העצמי. ילד אשר מתאמץ ללא הצלחה חווה את עצמו ככישלון וכבעל יכולות נמוכות, למרות שאין הדבר כך. הדימוי והערך העצמי יורדים והפגיעה יכולה ללוות אותו שנים רבות.
      • קשיים חברתיים – מכיוון שילדים הם תחרותיים והישגיים מאוד, כאשר כל בני כיתתו של הילד מתקדמים ורק הוא נותר מאחור – נוצר פער חברתי. הוא יכול להרגיש שהוא אינו ראוי או אינו שווה לחבריו, מה שיגדיל אף יותר את המרחק בינו לבינם. סיטואציה זאת יכולה להגיע בקלות לבידוד חברתי.
      • חרדת בחינות – כאשר הילד לא מצליח לחוות כל הצלחה בבחינה, הדבר מעורר בו פחד וחרדה מכל בחינה עתידית שעוד תבוא. חרדות אלו עלולות ללוות אותו גם בחייו כסטודנט בוגר.

      דרכי התמודדות וסיוע לילדים בקשיים שהם חווים

      ללקות למידה ישנה השפעה רבה על חייו של הילד והן על חייו כבוגר. על מנת למנוע זאת חשוב מאוד למצוא מענה ראוי לקושי שלו. מכון זרחין פיתח שיטה ייחודית להתמודדות עם לקויות למידה שונות. מספר רב של ילדים אשר עברו דרכנו הצליחו ליצור שינוי בחייהם, עכשיו זה גם הזמן שלכם.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים